26.1.05

verwerking van een beliefde

GIEDICHT

Ik loop tegen de lamp
je kan niet achteruit een trap aflopen
of je verleden zomaar even gladstrijken
feiten, feiten verzakken mettertijd in gevoelens en vergroeien tot complexen

Ik zou niet weten hoe dit allemaal te vertellen
de knopen in mijn ziel
de vele kloppende en bijtende momenten uit mijn verleden
als beliefde van een oude man

Hoe weet en meet ik wat hij mij juist aandeed
zonder met de verroeste fiets ook alle wier en takken uit de vijver te vissen
WAAROM DE METAFOOR VAN EEN VIJVER VOOR MIJN BINNENSTE?

Ik wil een rivier die alles wegspoelt,
maar de klok tikt en ik ben al 27, ik denk aan huizen kopen en eigen kinderen,
ik heb niet de tijd om terug jongen te worden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Komt het woord "beliefde" hier van believen? In de zin van hij doet zoals het hem belieft?

Anoniem zei

Beste,

Kan je iets van je laten horen op alaska@radio1.be

Dat mag anoniem... en geldt voor alle jongeren die ooit aan een radioprogramma met GL meewerkten.

Vrijblijvend...

Groet,
de redactie