8.9.05

boeken

nog een week

ergens vertrouw ik erop dat de uitspraak tegen de schrijver in beroep zal lijken op die in eerste aanleg. Moest hij toch vrijgesproken worden (heel onwaarschijnlijk denk ik zelf) dan wordt dat heel frustrerend en zal ik het recht vreedzaam in eigen handen moeten nemen.

Ik dacht aan:

- waarschuwingsbriefjes steken in al zijn boeken in Vlaamse bibliotheken: "let op, deze schrijver is een bevlogen pedofiel"

- rituele boekverbranding van al de boeken van Laenen waarin hij op het einde zijn adres zette met de uitnodiging om hem een briefje te schrijven.

Een boekverbranding zou hem ook nog plezieren, dan kan hij zich onmiddellijk op één rij zetten met Duitse intellectuelen wiens boeken tijdens wereldoorlog II in vlammen opgingen. Laenen heeft zich als mens en als kunstenaar altijd geïdentificeerd met de Joden en de homoseksuelen, mensen die verbannen werden omwille van hun zijn of hun ideeën, jammer genoeg voor hem is hij geen van beide.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Niets beters te doen ?

Get a life!

Anoniem zei

De voorstellen die hier geopperd worden getuigen van een zeer bedenkelijke kijk op de zaak. Al te veel drang naar ritueel doen mij vermoeden dat veel van de klachten die geopperd worden vanuit dezelfde drang gesteld worden. En dat vind ik zielig, heel zielig.

J. zei

voor mijn kijk op de zaak kan u steeds het dossier raadplegen, de verbeelding is vrij.